Přidat odpověď
zerat znova. Zkoušela jsem dceru naučit jezdit na kole od tří let. Nechápala to, nechápala to ani, když jsem jí mechanicky šlapala s nohama. Jakmile jsem ji nohy pustila, šlapat přestala, protože prostě nedokázal v mozku přijít na ten fígl, jak nohy prostřídat. Sama na to přišla o rok a něco později, to zas nedokázala držet rovnováhu.
Syna jsem posadila ve dvou a půl letech na kolo a začal šlapat sám od sebe.
Dokážeš pochopit, že každý dítě se vyvíjí jinak rychle a dozrává mu mozek jinak rychle? A že učit ho to dřív, než k tomu má mozek zralý je totální nesmysl a cesta akorát k tomu, mu to znechutit?
Proč (kdyby dle tvého bylo všechno jenom o mechanickém naučení) neumí tolik lidí bruslit na ledě, dělat stojky či přemety na kladině atd? Proč neumí každý člověk vymýšlet počítačový programy, počítat integrály, operovat žlučník nebo nalepit rovně tapety na zeď? Protože každý jsme limitovaný svým mozkem.
A stejně tak je to i s kolem, někteří na to přijdou hned, některým to trvá dlouho a je prostě sorta lidí, kteří se to nenaučej nikdy. No a co? Je nutný se na ně koukat opovržlivě a pronášet poznámky ve stylu Nepochopím předškoláky, co neuměj jezdit na kole...?
Předchozí