Přidat odpověď
Kombinace několika faktorů - lepší diagnostika, škodliviny ve stravě i životním prostředí, kvalitnější novorozenecká péče (přežívají i děti, které by dříve nepřežily, a pokud to odskáčou "jen" poruchou učení, mají vlastně veliké štěstí), vedení porodu a poporodní adaptace (vliv léků podávaných při porodu nikdo dosud pořádně nezkoumal, novorozeně oddělené od matky zažívá obrovský stres), přehršel informací a informačích technologií,... a určitě taky dědičnost.
Tlak rodičů na to, aby měly děti úlevy - to se mi nějak nezdá. Od toho snad ti psychologové jsou, aby poznali, jestli je dítě jen líné nebo má nějakou poruchu nebo ještě nějaký jiný problém, ne? Jestli tomu tlaku tu a tam některý podlehne, nikomu tím nepomůže. Tím jiným problémem myslím neuspokojení důležitých životních potřeb, třeba potřeby bezpečí (pokud je ve škole šikana) nebo pohybu (pokud musí celé hodiny sedět na místě); organismus se těžko může soustředit na nějaký intelektuální výkon, když tělesně nebo emocionálně strádá.
Předchozí