Přidat odpověď
Nemáš šanci pracovat individuálně, to by muselo být víc asistentů pedagogů, musely by se do školství nasypat peníze a na to zatím není. Jinak k těm známkám, známkování kopíruje myšlení společnosti, podporuje soutěživost a všechny ty vlastnosti, které si pak dítě nese do života. Nelíbí se mi, udělala bych hodnocení úplně jinak, tak aby nesnižovalo sebehodnotu někoho komu nejde matematika nebo čeština či jiný předět. To navazuje na skutečnost, že dnes pokud dítě nenosí jedničky, tak se plno rodičů pomalu stydí chodit na třídní schůzky, nemají se čím pochlubit před známými atp. to vytváří tlak, společnost si málo važí manuální práce, je podhodnocena a mohla bych to rozvíjet dál až k tomu, že kdyby si dělník vyrobil celou botu, tak by mohl být hrdý na to co vyrobil a mohl ji pak prodat, mohl by to být "pan švec". Když stojí celý den u pásu a přišívá na každou botu jeden cvok, tak mu to asi příliš uspokojení nedává. V dětství slyší jen "jsi blbej, budeš někde sedět u pásu za minimální plat, budeš socka..." takže manufakturace...odcizení, porovnávání se, status... je to o celém systému, pochybuji, že je v reálné době možná zásadnější změna. Západ je charakteristický soutěží. Místo "ty umíš tohle" se říká "ty neumíš tohle".
Předchozí