| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Nazdar zlorecnice!~;)

..."(Ezechiel 18:4). Tato praktika, stejně tak jako posmrtný očistec, je samozřejmě nebiblická, včetně sloužení mše za hříšné duše mrtvých (Žalm 22:30)...."

Mimo toho, ze souhlasim se Zemikem, uvadis v prispevku veci jako typicky "neznaboh", kterym se netajis, ze jsi..Nic proti..ale zavadet svou odpovedi, kdyz o tematu vim pramalo, jaksi postrada uzivani toho mala cortex cerebri, co je aktivovano..

Asi ti tedy ani nasledujici radky ,pro vyvraceni tvych "slatanim" ke krestanske tradici,vytrzene z kontextu DEJIN VIROVYZNANI, moc nereknou, proto se nemusis obtezovat s jejich ctenim, pokud ti nadale chybi vule..

Jeremjas /31:31-33/

"Hle, prichazeji dny, je vyrok Hospodinuv, kdy uzavru s domem izraelskym i s domem judskym NOVOU smlouvu.NE TAKOVOU, jakou jsem uzavrel s jejich otci v den, kdy jsem je uchopil za ruku, abych je vyvedl z egyptske zeme.Oni mou smlouvu porusili, ale Ja jsem zustal jejich manzelem, je vyrok Hospodinuv.."

Avrahamovi - "ve tvem potomstvi budou pozehnany VSECHNY narody na zemi"..

Gn /17:4-5/
Hospodin znova Avrahamovi "..Stanes se praotcem hluciciho davu pronarodu"
/ ne tedy pouze etnickych Israelitu../
17:7
"..smlouvu mezi Sebou a tebou i tvym potomstvem ve vsech pokolenich cinim totiz smlouvou VĚČNOU, ze budu Bohem tobe i tvemu potomstvu.."

po prichodu, smrti a vzkriseni slibeneho Pomazaneho, se musela formujici se Jeho Cirkev zcela ocistit od Zakona daneho skrze Moseho, jak uvadi apostol Pavel..Protoze byl skolou POSLUSNOSTI a stejne malokdo v te vytrval..Nikoho tedy k DOKONALOSTI tento Zakon neprivedl,a Pan to vedel, proto sliboval smlouvu NOVOU a VĚČNOU, co naznacuje logicky, ze Zakon skrze Moseho je pouze "preddavek, predobraz" toho, co ma prijit..Kdo se tedy po Kristovem SLAVNEM zmrtvychvstani vraci ke "Stare smlouve" - hlasi se k "ospravedlneni" sebe skrze SVE SKUTKY, co i sv.Pavel zasadne ODMITA...Protoze clovek muze byt ospravedlnen uz logicky pouze a jen skrze oslaveneho Syna Otce...V tomto svetle tedy i tzv. "mesiansti Zide" da se rict , do jiste miry "snizuji" svou duveru v Hospodina a Jeho dokonane spasne dilo pro lidske pokoleni..Mame mit tedy uctu k teto Stare smlouve,jako k Hospodinovu DARU,nikoliv se ale k ni vracet, protoze byla v Kristovi dana smlouva NOVA a VĚČNÁ, ktera je definitivne ZAVAZNOU a nemennou..

....

dale k popirani ocistcoveho ohne, kde probiha rekneme SPLATKA Bozi Spravedlnosti, po udeleni Boziho Milosrdenstvi za PRIZNANE a LITOVANE viny.Nebot obe tyto BOZI vlastnosti jsou si rovne co do DOKONALOSTI i VELIKOSTI..Zadna nemuze uprit, ci umensit "narok" te druhe..

Zj.J./ 7:13-17/

..."Jeden z tech starcu na mne promluvil: "Kdo jsou a odkud prisli ti v bilem rouchu?" Rekl jsem, "Pane muj, ty to vis!" a on mi rekl " To jsou ti, kteri prisli z velikeho souzeni a vyprali sva roucha a vybilili je v krvi Berankove.."....

...
O skutečnosti „posmrtného očišťování" těch, kteří NEZEMŘELI ve stavu nebeské svatosti /tzv.POSVĚCUJÍCÍ MILOSTI, udělované Bohem při sv.Křtu a u svátosti Smíření a sv.Pomazání / a dokonalosti, mluví také mnozí tzv. církevní otcové, např. Tertullian (2.-3. stol.), Klement Alexandrijský (2.-3. stol.), sv. Cyprián (3. stol.), sv. Efrém Syrský (4. stol.), sv. Cyril Jeruzalémský (4. stol.), sv. Basil Veliký (4. stol.) a mnozí další. Pozdější koncily pouze toto křesťanské přesvědčení stvrdili a výrazněji formulovaly v dogmatických výrocích. Nejstarším výslovným záznamem o přesvědčení o očistci jsou modlitby za zemřelé ve 2. století a v následujícím století totéž při slavnosti Eucharistie.



Odpůrci učení o očistci často mylně tvrdí, že očistec údajně slouží k odpuštění hříchů těm, kteří se nestihli kát a obrátit se ještě za svého života. Není tomu tak. Kdo se neobrátí ke své spáse a Spasiteli nejpozději do okamžiku své smrti, po smrti již podle křesťanského učení nemá možnost se obrátit, ale již pouze směřuje buď do věčného zatracení (pekla) nebo do věčného života (nebe) - a do nebe buď přímo nebo přes očistný proces (očistec) v závislosti na „míře" své osobní svatosti a dokonalosti před Bohem.

Mluví-li se v souvislosti s očistcem o odpouštění hříchu/-ů, jedná se vždy pouze o tzv. „lehké hříchy". ocistec-3-1.jpgJe totiž třeba rozlišovat tzv. smrtelný či vážný hřích, jehož mzdou je věčné zatracení, a tzv. lehké či všední hříchy, které ale nejsou důvodem k zavržení člověka, i když jeho samotného poskvrňují a v jistém smyslu „hyzdí" - k tomuto rozdělení viz především 1J 5,16-17. První typ hříchu - smrtelný, může být odpuštěn pouze pro Kristovu oběť, pokud se hříšník z něho upřímně kaje. Druhý typ hříchu, který nutně nevede ke smrti a k zavržení, je také odpuštěn, když se člověk kaje, nebo - „nestihne-li to" během pozemské pouti a přesto setrvává v této nedokonalosti, která však nevede k věčnému zavržení - je zapotřebí před konečným postavením se před Boží tváří v nebi být od této nedokonalosti očištěn a uzdraven. A právě to je „očistec" - člověk je pro Kristovu oběť a víru v ni (a v Něho) spasen a je tak na cestě k Bohu, avšak pokud do své smrti nedosáhl své věčné dokonalosti, k níž však dorůstá během svého života víry, je po své tělesné smrti „dobrušován" aktem „posmrtného očišť-ování", dokud nebude Kristu zcela „podoben" (srov. 1J 3,2)

Co se týče některých námitek stran délky trvání posmrtného očišťování v očistci: „posmrtné očišťování" (očistec) je přechodem, kdy člověk opouští skutečnost času i s jeho popisnými kategoriemi a vchází do věčnosti, která je z našeho pozemského pohledu nepředstavitelná a našimi pojmy nevyslovitelná. Neschopnost vyjádřit „kdy" skončí ono „posmrtné očišťování" znamená přijmout toto tajemství včetně naší vlastní neschopnosti je vyjádřit. V očistci je duše ochráněna Milostí proti jakémukoliv novému pokušení od nečisté bytosti...


Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 0+8= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.