Řekla bych, že pokazit se dá v obojím stejně...
Nedávno o tom byla řeč na diskusi o Montessori škole - řada zařízení nakoupí pomůcky a myslí si, že tim to končí
Naprosto základní věc v Montessori je individuální přístup. Řada učitelek, který do Montessorky přešly z běžný školy, není schopna se odprostit od srovnávání dětí (včetně vyhlášení výsledků, kdo byl v čem nejlepší, ale dokonce i kdo byl nejhorší
), od hromadných diktátů (každý dítě je v učivu jinde a píšou diktát na stejný učivo
) atd.
Přitom nástroje jak to řešit jinak jsou - v tom problém není.
Zrovnatak ve waldorfu jsem viděla učitele (cca 6. třída), kterej nemá problém zkoušet celou hodinu tři děti u tabule, zatimco zbytek třídy se svorně nudí a zabíjí čas...
Pokud máš na výběr, tak určitě není problém, abys obě ty školy navštívila a hlavně - nenech se odpálkovat s nějakou hodinovou návštěvou - klidně si řekni, že tam chceš ve výuce strávit nejmíň jeden celej den. U nás to není problém - rodiče předškoláků k nám klidně můžou dát i samotný dítě - teď se jedna maminka domlouvá, že by k nám předškolačku dala na tejden.