... to vyrovnávání se se stresm se děti neučí při těchhlě "tradičních" akcích (teď mluvím o tom tom "zvrhlém" pojetí), ale mnohem více v každodenním životě, když rodiče neřeší vše za ně, ale spíš jim jen na požádání radí a oni si vyzkouší různé způsoby. Třeba jak reagovat nan drzého spolužáka, nebo jak slušně ale přitom jasně říct paní učitelce odlišný názor na nějakou věc, nebo jak se vyrovnat se strachem... atd. Rodiče by se dětem měli věnovat, naslouchatm, popř. poradit, dělat zim zázemí, ale nechat je dělat vlastní zkusenosti.
Ty uměle vytvořené "stresové situace" na Velikonoce a Mikuláše podle mě moc nápomocné nejsou (myslím teď ty v tom negativním pojetí). Jediné co tam vidím jako smysluplné, je "vyzbrojit" dítě kritickým rozumem a také vědomím toho, že má v nejhorším u rodičů oporu (což ale neznamená nekritickou ochrany za každou cenu!). Pak ho to i v tom blbém pojetí nebude tolik stresovat, ale bude brzy nad věcí a později si zvoli vlastní způosb, jak to pojmout.