Xantipo,
s tím klukem je to smutné, tam se mělo zasáhnout mnohem dřív. Samozřejmě nevím, ale nemyslím si že je to důsledek volné výchovy, spíš nezvládnutí výchovy. Moje děti mají téměř absolutní svobodu, ale kdyby např. začaly brát drogy nebo chlastat, taky si neřeknu, že je to jejich volba a mě do toho nic není. Kazit si život( i např. nedostudováním) je důvod abych začala uplatňovat svá rodičovská práva.
Proč ten kluk tolik přestupoval, jaké měl problémy?
Moje dcera taky hodně přestupovala, ale ona je hrozný perfekcionista a vždy chce něco lepšího, než má. Když v kvartě chtěla přestoupit na jiný gympl, nesouhlasili jsme s tím, přihlášku jsme podepsali, ale nepodporovali jsme to, dcera se dostala teď je spokojenější než byla na staré škole.
Známky pro mě jsou opravdu bezpředmětné, porovnávají maximálně tak lidi v jedné třídě. Trojka od jedné učitelky na jedné škole je jednička od jiné, kteŕa učí ve vedlejší třídě stejnou látku. Moc mě zajímá, co moje děti umějí, teď například děláme simulovanou maturitu a každý večer nám dcera přednáší jednu otázku, nás to baví poslouchat a ona se to naučí. I syn přinese sešit a chce abych ho vyzkoušela, takže vím že se snaží a znám jeho možnosti, takže známka mi víc neřekne. Pololetní vysvědčení jsem snad ani neviděla, ale vím že mají dobré výsledky, od dětí i například z rodičáku.
Řekla bych, že u nás doma není demokracie ani anarchie, to je možné ve státě. U nás doma je prostě rodina, která se řídí morálkou, láskou, snahou o dobro všech a celé je to postavené na něčem úplně jiném než princip demokracie nebo anarchie. Nemáme jednu nadřazenou moc, která určuje pravidla, kterýma se všichni musí řídit, ani nikoho kdo rozdává sankce