Šášule,
v Montessori je jistý řád, ale ty časové úseky jsou dlouhé, dítě s ADHD potřebuje časté střídání různých činností, s různým druhem zátěže, takže třeba komunitní kruh na půl hodiny už by mohl být problém
. Zejména potom ve škole, kdy se jede na dva bloky o délce 1,5 hodiny, dítě pak sice může měnit činnosti podle libosti, ale zase vyžaduje to vedení od učitele. A Montessori je založené na tom, že dítě se učí samo, učitel funguje víc z povzdálí, koriguje a sestavuje učební plán a tak...rozhodně není žádoucí, aby se dítěti věnoval po celou dobu, a jak píše Martina, zrovna tohle to hyperaktivní dítě potřebuje. Takže nejde o nějakou diksriminaci kvůli neklidu, ale proto, že potřeby těch dětí jsou přesně opačné (tedy větší pozornost od učitele a pevný časový řád v krátkých úsecích).