Přidat odpověď
Proc chladne? Ja bych to nazvala vecne. Myslim, ze muj syn
(necelych 7) by to pochopil. Prijde mi lepsi diteti po pravde vysvetlit, v cem vidim problem, nez mu emotivne dat najevo "hlavne nebud jiny nez ostatni" nebo "vytocil jsi me a hadej proc", respektive davat do souvislosti vzhled a inteligenci/nadavku.
Jinak o "blbosti" s detmi mluvim pouze kdyz s tim slovem samy zacnou, a to vpodstate opakuji dve temata - 1) "blbe/hloupe muze byt jen to, co muze byt i chytre. muze byt chytra zidle? ne. ale chapu, ze je dost neprijemne z ni spadnout. jak to je potreba udelat, aby priste nikdo z zidle nepadal?" 2) "on ti rekl, ze jsi blbecek? a jsi? no vidis, ja to taky vim, ze nejsi. to znamena, ze se myli. a nebo vi, ze nejsi, ale rika to schvalne, aby te zlobil. to by mohl stejne dobre rikat, ze mas zelene vlasy. veril bys mu to?"
A propos vlasy: striham mu je ja, do ucesu sice ne zrovna obvykleho, ale mne se to libi a jemu zatim taky. Az bude chtit neco jineho, tak to holt zmenime. A jestli si ke zmene dopomuze sam, bude pro me kriterium jestli tim nekoho ohrozil. Tim myslim fyzicky, ne dusevni ujmu tech, co se na to budou muset divat ;-)
Předchozí