No za mne to povazuju za zbytecnost.
Na takovou uroven, aby v dospelosti clovek byl schopen v Aj mluvici zemi zit a pracovat(nebo studovat) - neni potreba podstupovat to, o cem uvazujes..
Na to staci ditko proste podporovat v uceni se jazyka..
My jsme Cesi, co zijou v zahranici, nase deti tedy mluvi cesky (cesky se mluvi doma) a nemecky (jazyk zeme a skoly - ktery se naucily od okoli, ne od nas, neucime je nemecky my, proc taky, delame chyby, mame prizvuk..) a nejstarsi jde ted od 5.tridy do dvojjazycne skoly Nj/AJ (tzn. ze cast vyucovani, urcite predmety od 7.tridy budou pouze v Aj.).
Pripravuje ji na to skola a my ji doma podporujeme tim, ze jsme ochotny ji fungovat jako pochodujici slovnik a odpovidat jeji vecne otazky co se jak rekne a co co znamena - bavi ji to, podporujeme to..
Vidi od mala, ze se sami divame na Aj filmy, deti maji moznost se divat na Aj porady na satelitu -slyset spravnou vyslovnost, obcas koupime nejakou zajimavou knizku v Aj nebo ted Mamma Mia - texty ABBA, hned obema dcerkam naskocilo slovni zasoba
.
Dle me zkusenosti - takovehle nenasilne "uceni" je lepsi, nez se snazit prepinat do jazyka, ktery neni matersky a vyjadrovat se v nem k vlastnim detem, obzvlast tedy v Tvych podminkach.