Jo, to je fakt, že je to dost náročné na čas a kor, když motivuješ děti k samostatnosti
. To i doma se vypravujeme ven hodinu, než se oblečeme. Ale třeba mi přišlo docela úsmévné, když paní učitelka sděluje žákum "v Austrálii žijí medvídci koala a ti se živí eukaliptem a my si to budeme pomatovat." Jako troufnu si říci, že jsem tam měla nejmladší dítě a vývojově byl na úrovni i těch o dva roky starších, ale tyhle formulace ho absolutně nezaujali a děti se překřikovali v tom kdo má jaký globus doma a nebo co má kdo za zvířátko na tričku. Na to však paní uč. absolutně nebrala a jela si tu svou o živení zvěře. Já osobně bych to pojala trochu dětskou formou, i když doma nešišláme, bavíme se s dětmi jako se sobě rovnými, ale nékteré pojmy přece jen musíme ještě vysvětlovat a postupně se k nim dostávat. Možná si děti na tento typ mluvy zvyknou...