... resp. ta má divnou klientelu - u nás tohle nikdo neřeší (a to jsme v Praze)! Kluci (starší už chodí rok do školy a ani tam jsme nic podobného nezaznamenali - zatím) jsou vždy rádi, když dostanou něco nového, ale značky vůbec neřeší - a ja fakt, že o tom to přece není! Když je to hezké, líbí se jim to a je fuk zda je to třeba ze sekáče nebo z tržnice, nebo prostě z obchodu z levným textilem.
Za ty peníze, které by člověk dal za drahé oblečení, dětem pořídíme či zaplatíme raději něco, na čem záleží podle nás víc... Třeba aby měli např. knížky, nebo kvalitní kola či jiné sportovní vybavení, nebo že jedeme spolu na vodu, na hory, na zajímavou dovolenou... atd. To si budou pamatovat a dá jim to do života víc, než jaké kdy nosili hadry
.
S tou angličtinou je to zas trochu jiná věc, podle mě, nesměšovala bych to. U věcí, které považujeme za důležité, smysluplné a děti to dělat chtějí, tak ty peníze na dotyčný kroužek nějak dáme dohromady. Ale zrovna u té angličtiny ve školce bych váhala, považuji to do značné míry za módní trend bez kdovíjakých výsledků... Nebylo prokázáno, že by děti, které měly ve školce angličtinu (což je v podstatě stejně jen pár slovíček), to pak později uměly vznamně líp. Samozřejmě je obecně fajn umět jiné jazyky a používat je, sami máme v rodině dva jazyky, kluci jsou "tak trochu" dvojjazyční... - ale to je něco jiného než ta školková angličtina, mají k tomu vztah, protože je to v rodině, je to jaksi přirozené.
Osobně si myslím, že angličtině od školního věku stačí a bez té školkové se děti klidně obejdou. Nicmémě záleží na celkové situaci, dítěti a zvážení všech pro a proti. Neřešila bych to z hlediska "šetření na dítěti" nebo "co budou říkat ostatní", nýbrž z hlediska dítěte a mého/našeho, co mu to přinese, zda si to přeje atd. Hodně štěstí
!