ahoj cig, nejsem sice dospělé dvojče, ale s některými mám díky Klubu dvojčat kontakt. Co mi hodně utkvělo bylo to, že dříve psychologové doporučovali oddělovat za každou cenu dvojčata od sebe (kroužky, škola, dokonce někteří i školka). A tak rodiče pod heslem - pro dítě to nejlepší často děti dávali do různých tříd, apod. Ale dospělá dvojčata to často hodnotí negativně. Dnes už tak "ostré" rady ve smyslu oddělování dvojčat nejsou, je dobré zařídit se podle toho, jaká dvojčata jsou a co si sama přejí.
(moji 15ti letí kluci si momentálně přejí každý svůj pokoj, ale do školy chtějí i nadále chodit spolu. Vím ale, že na rozdíl od školky a 1. stupně už nejsou ve škole pořád nalepení na sebe a už si našli každý své kamarády. Na škole v přírodě už např. nejsou spolu na pokoji. ale myšlenku dvou různých SŠ zatím zamítli - jsou na gymnáziu. I když jsou povahově rozdílní, zájmy a tudíž i kroužky mají totožné, i přes naši snahu, aby aspoň na něco chodili každý do jiného kroužku. Na druhou stranu, tohle je jedna ze skutečných výhod jejich "dvojčatovství" - jak pro ně, tak pro rodiče)