Přidat odpověď
Já mám 3 děti momentálně 6, 4 a 2,5 roku. Stavebnice a puzzle řeším tak, že pár jich mám v dosahu dole, zbytek tak vysoko, že dosáhnou jen ty starší. Co má drobné části a špatně se sbírá, vše mimo dosah nejmladší.
Starší se naučily, že tyhle věci si skládají na svém stole, malá ví, že na jejich stůl nesmí.
Co se týká tvoření, už od mala ji neodháním. Prostě starší si stříhají a lepí, mldaší taky - má své kulaté nůžky, vyfasuje nějaký časopis a stříhá. Lepit smí pak se mnou nebo se staršími sestrami. Při grafomotorice sedím mezi nimi, starší mají své prac. listy, malá stíratelnou tabulku. při logopedii sedím se tsrší před zrcadlem, malá sedí vedla nebo mně na klíně a dívá se. Pokud ruší, je odkázána pryč (ze začátku dost vyváděla, pak jí došlo, že má na výběr být pár minut sama a řvát nebo být potichu a s náma- brzy si začala vybírat to druhé).
Prostě tu malou co nejvíc zapojovat v tom samém, co dělají starší, ale úkoly dávat úměrně věku.
Předchozí