Jenže někdy nejsou chyby v úkolu ukázkou toho, jak dítě látce rozumí, ale zase jen toho, že je dítě lempl.
Já také kontroluju. Když zjistím, že z deseti příkladů je jeden špatně, odhaduju, že jde o nepozornost, upozorním, nechám opravit (a přitom sleduju, postup, takže vidím, jestli to umí nebo ne).
Když je tam chyb víc, může jít o problém s porozuměním zadání nebo nepochopení látky. Takže i v tomhle dál pátrám a nechávám opravit.
Jsem dost inteligentní na to, abych to zvládla dostatečně dobře své dítě případně doučit. Jestliže má učitelka ve třídě dalších dvacet, jeichž rodiče tuto možnost nemají (ať už kvůli inteligenci nebo třeba kvůli nedostatku času), alespoň jí tím trochu ulevím. avíc někdy dítěti nemusí sednou způsob, kterým se vykládá ve škole a jiný způsob vysvětlení ho může nakopnout správným směrem....
Možná, že kdyby se nehonily známky a nebylo ve třídě třicet dětí chovala bych se jinak.