Přidat odpověď
No dobře. Ale kde já argumentuju nelogicky? Já se prostě jen zamýšlím nad tím, jestli je tento závěr pro oběti a pozůstalé dostatečným zadostiučiněním nebo ne. Jde vyloženě jen o to symbolické vyřknutí nebo nevyřknutí viny, které si myslím, že může být pro oběti přínosné. Je to podobné, jako když se v 90 letech dostane před soud nějaký nacistický nebo komunistický zločinec s krví na rukou. Skrz zdravotní stav ho nepošlou do vězení, ale pro oběti je výrok soudu, že byl vinen, životně důležitý a potřebný. Prostě se nad tím jen zamýšlím, neprahnu po tom, aby byl uznán vinným i v případě, že opravdu a absolutně nepříčetný byl. Každopádně považuju utrpení obětí a pozůstalých za mnohem větší než potenciální dotčení B. blízkých v případě, že by jeho nepříčetnost nebyla uznána a on, nemocný člověk, vinným shledán byl. Je taky otázka, jestli nějací jeho blízcí existují. On sám by to nejspíš uvítal, být obžalován a souzen, být mučedníkem. Z tohoto hlediska je pro něj nepříčetnost "lepší" trest.
Předchozí