jj, taky mám ten dojem, že moje starší (6r dcera) se učí "okoukáváním", ovšem ne od dospělých ale od dětí (vrstevníci nebo ještě lépe o pár let starší holky, protože ty dělají "hustý" věci
). A taky je dost nekontaktní a nezapojovací, takže dlouho trvá než se osmělí.
S tím kolem to bylo u nás taky v začátku o ničem, ale přišla jsem na to, že chyba byla i v nás - vybrali jsme jí kolo které nebylo úplně OK (šlo těžce šlapat, nebylo jí velikostně akorát) a taky první místo na učení nebylo moc fajn (mírný kopeček dolů, takže se bála že jí to jede i když nechce, navíc jen krátký kousek pak už byla silnice, takže když se rozjela už zas musela zastavit). Pak jsme našli lepší kolo, lepší dráhu (na nově postaveném dětském hřišti je in-line dráha - po rovince - a děti tam smí i na kole, nebývá tam velký provoz). No a taky tam pochopitelně jezdily jiné děti (které do té doby neviděla jezdit). A najednou to začalo fakt jít. Tam zároveň okoukla i ty inliny, takže to chtěla zkusit - půjčili jsme si je abychom viděli jestli jí to půjde, no šlo, tak jsme jí je koupili a učila se (manžel taky jezdí, já ne - bojím se). K tomu jsme vloni v zimě přidali lední - a protože ten postoj už znala, šlo jí to přeci jen snadněji, takže měla radost jak jí to jde a pak už jí nevadilo se něco "přiučit" (myslím si že by byl dost rozdíl kdyby se to bruslení musela učit úplně od začátku na tom ledu, že by se taky zasekla pokud by jí hned nešlo).
Jinak učení nového je u ní taky "problém", protože jak tam jsou nějaká pravidla co dělat/nedělat, a nějaká určení co musíš/nesmíš aby to šlo, tak ji to otráví, nechce, říká "ale já si to budu dělat takhle" a pak se rozčiluje když to jejím způsobem nejde. Což je třeba případ plavání, ovšem tam to nechávám zatím být, do bazénu jezdíme občas a stačí mi, že se nebojí vody, zvládne se potopit, už se jí líbí tobogán (vloni chtěla, došli nahoru na věž a hysterák že nechce jet)řádí jak vodní živel, tak si říkám že to přijde třeba v průběhu roku.
Ještě chtěla chodit na tanečky, protože tam chodí holky ze třídy, tak jsem jí to ráda umožnila, taky to počítám jako pohyb a neberou to přísně - spíš je to takové vyblbnutí a jestli se něco naučí - ok, když ne, aspoň se protáhne. Proto si myslím že ji to i baví -není tam "mus".