Přidat odpověď
Když jsme se do toho boje pouštěli my, třídy pro nadané děti neexistovaly. Jediná možnost byla zařadit syna do běžné školy mezi běžné děti. Předčasný nástup mu velmi prospěl, byť se stejně co se učiva týče toho moc nového nenaučil. Zatímco se ostatní děti učily číst a počítat, on se učil sociálním dovednostem, protože tam byl opravdu značně pozadu. Během roku udělal obrovský pokrok, dodnes obdivuju jeho učitelku.
Abych řekla pravdu, zásadní problém mi přijde v celém systému. Je zbytečně obrovský skok mezi školkou a školou, přitom ty děti zrovna v tomhle věku jsou strašně různé a "zralé" na školu jak je pojímaná, jsou v každém ohledu jinak. Některé je perfektně motivované a chce se učit, ale nevydrží se soustředit tak dlouhou dobu jak je podle tabulek záhodno. Jiné je soustředěné při hře, ale na nové informace ještě není připravené.
Věřím tomu, že kdyby byly do školek a škol zavedené například prvky montessori, mohl by se omezit stres okolo nástupu do školy a úspěšnosti dětí minimálně v prvních třídách.
Ono je totiž nakonec úplně jedno, v jakém pořadí a jak rychle se základním dovednostem ve škole děti naučí, daleko důležitější je, jestli se rozvíjejí tempem, kterým jsou schopné, což naše školství absolutně neumožňuje a dochází tak k frustracím i těch pomalejších, ale i těch rychlejších.
Předchozí