Přidat odpověď
Katko,
no holka pak po přestěhování přecházela do třetí třídy běžné ZŠ a měla jen jiné znalosti z prvouky, ale to se může stát i v rímci přechodu ze dvou jiných základek, to učivo není rozepsané po ročnících....Třeba z anatomie měla znalosti mnohem větší, na druhou stranu neznala třídění ovoce a zeleniny, protože v Montessorce t bylo na pořadu dne až později....
A proč je mi Montessorka tak blízká?
1)Vzhledem k tomu, že třída bývá věkově smíšená je celkem jedno, jestli je dítě o pár měsíců mladší nebo starší, menší nebo větší, nikoho to tam nezajímá......
Každé dítě má svůj týdenní (měsíční, roční) plán, podle kterého pracuje. Děti se nesrovnávají vzájemně, protože každý dělá něco jiného v jinou dobu a hlavně pracuje svým tempem. Tím pádem dítě, které vyniká v matematice, může klidně přeskočit učivo, které zvládá a může se věnovat jinému a navíc je prostor pro zaměření se třeba na češtinu, která mu může jít hůř.
Není tam rozvrh hodin, takže když dítě zrovna nemá chuť počítat, jde psát nebo se učit y/i nebo se věnuje prvouce, podmínkou je právě jen to, že za ten týden (měsíc) splní vše....ale kdy co, to je spíš jeho věc a učitelka jen dohlíží na to, aby se něčemu vysloveně nevyhýbalo a pokud se to děje, tak hledá cesty, jak odpor překonat, ale nikdo nenutí dělat všechny děti totéž ve stejnou chvíli.....
Předchozí