Pawllo. co je to popere
no to nebudu rozebírat.
Na druhou část je těžké reagovat, pokud neznáš víc nadaných dětí, ale zkusím to, nejsem obratný diskutér, ale věřím, že se budeš snažit pochopit.
Moje dítě je třeba univerzální - jazykové a matematicko-logické nadání bez dys. Jiné dítě je mimořádně nadané na matematiku, kde je zvládá operace o dva ročníky vyšší, ale má dysgrafii a dysortografii a psaný projev mu dělá potíže. To jsou jen příklady. Rozptyl dovedností v té třídě může být skutečně velmi široký.
Pak jsou tu zájmy, které se ta třída nadaných snaží podporovat - to, že má nadané dítě neutišitelný hlad po informacích z určitého oboru, asi víš (a podle mé zkušenosti po nějaké době vyčerpá téma a přejde na další, ale informace z původního zájmu má v hlavě uložené). V běžné třídě není vůbec možnost s dětmi tuhle schopnost a chuť se vzdělávat využít. Ostatní děti pro to pochopení nemají, je to šprt. Ve třídě nadaných to funguje úplně jinak. Podle toho, co jsem viděla já, se učivo probere velmi rychle, většina žáků nepotřebuje drilovat a opakovat, oni se to naučili a dovedou to aplikovat. Tím vzniká prostor pro ty další zájmy, při nichž ale mohou uplatnit i ty "kurikulární" znalosti. Zase rozpětí zájmů je široké, ve třídě o 20 dětech bys na to mohla zapomenout.
Dodám, že třídu nadaných sleduju, ale dítě tam nemám ani jedno a velmi lituju. Jedno už je na tebou odsuzovaném osmiletém gymplu a je tam velmi šťastné. Sám tam chtěl, potřeboval uniknout z běžné školy. Některé děti jsou kupodivu schopny tohle posoudit už v 10 nebo 11 letech.