| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Lendulinko,
no právě, že učitelé nejsou většinou připravení vůbec, protože s dětmi s SPU se potkají až natvrdo v praxi, ani základy speciální pedagogiky se, myslím, normálně neučí. Přitom ono ani nejde o to, aby byli všichni vystudovaní (aby měli všichni specku), na to stačí třeba jeden pro každý stupeň, ale pak je důležitá ta vnitřní spolupráce a to také nefunguje všude....
Ale tohle si dokážu představit, že se dá vyřešit v rámci každé školy poměrně rychle, pokud je zájem ze strany vedení.
Já vidím jiný problém a to jsou vzájemná očekávání. Jde o to, že máme nějaké vzdělávací programy (základní škola, obecná škola, národní škola....) a v rámci programu jede vždy alespoň třída, většinou celá škola. A i když má dítě IVP, tak se učí podle stejného programu, takže se očekává, že za ten rok zvládne to, co ostatní v té třídě. Tedy že se mu nějakým způsobem pomůže (jiné metody, asistent), ale že dítě za stejný čas zvládne stejný rozsah učiva, co ostatní děti. A tohle mi tedy nepřijde zvládnutelné vůbec. A taky nevím, co v tomto směru očekávají třeba rodiče. U těch nadanějších s AS nebo ADHD nebo VFA nebo nějakými těmi dys- poruchami nejspíš není problém se zvládnutím běžného rozsahu učiva, takže jde hlavně o přístup učitelů a spolužáků k jejich zvláštnostem, ale co třeba děti s podprůměrným IQ nebo nějakým těžkým handicapem? Mele se v tom také hodnocení, přístup ostatních dětí a jejich rodičů, ale nejvíc mi v tom dělá paseku ta doba....když čtu postřehy z jiných zemí, tak někde je normální, že si dítě ročník jakoby rozloží, že prostě rozsah dvou tříd zvládne během tří let. Jinde zase jsou různé úrovně v každém předmětu v rámci jednoho ročníku, každé dítě si plní tu svou úroveň, v rámci ní je hodnoceno, v jednom předmětu může být v nejslepší skupině, v jiném v nejhorší, ale i ti nejslabší zvládnou nějaké to minimum. Jinde zase dítě postupuje se svou třídou, takže je pořád mezi vrstevníky, ale učivo má třeba z ročníků nižších nebo vyšších. Tohle mi v tom našem systému, kdy je de fakto jedna úroveň, jedna šablona pro všechny, přijde nejhorší. Jako první vlaštovky beru prolínání ročníků v rámci IVP pro nadané děti, ale pořád si nedokážu představit, že by tu dítě bylo v sedmičce a přitom se učilo látku třeba třetí třídy...ale rozum říká, že takhle nějak by to mělo jít, že nejde o to, aby se i těžce handicapované dítě naučilo všechno to, co se učí, ale aby mělo možnost navštěvovat školu stejně dlouho jako ostatní děti, aby nebylo izolováno v rámci svého handicapu a aby se za tu dobu naučilo co nejvíc v rámci své kapacity....a to už, podle mě, třeba ve spolupráci s asistentem, zvládnutelné je i v rámci běžně velké třídy....

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-7= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.