Přidat odpověď
Anett a Báro, taky souhlasím. Přílišné nároky na prvňáky jsou skutečně uměle vytvořené.
Pro děti, které s nástupem do první třídy začínají číst a umí napočítat do dvaceti, je ten první rok především prostorem pro zorientování se ve škole a nabývání sociálních dovedností.
Představa, že "čtecímu" dítěti dávám odklad je nemyslitelná, co asi pak v té první třídě bude dělat?
Kikino, to co píšeš jako argumenty proti nástupu do školy, jsou na jedné straně povahový rys, který odkladem nezměníš a na druhé straně Tvoje osobní výhody (nástup do práce, dcera ve třetí třídě), toto nemá se synovým nástupem do školy co dělat.
A ještě osobní zkušenost. Kdybych dala na rady "odborníků" - tedy učitelek z MŠ a psycholožek z PPP, naše obě děti by dostaly odklad (oba kluci, narození o prázdninách).
U staršího syna jsem naopak prosadila přeskočení první třídy, teď je v tercii osmiletého gymnázia a byť se první rok sociálně srovnával, jsem si jistá, že to byl dobrý krok, na gymplu je velmi spokojený.
Mladší syn šel do školy v 6-ti letech, je taky na osmiletém gymplu a ze svých problémů, které ho provázejí celou školkovní i školní docházku, dosud nevyrostl, nezlepšilo se vůbec nic, tudíž odkladem bychom si nepomohli.
Předchozí