Přidat odpověď
Dala bych odklad.
Pro odklad jsou ve školce – tráví tam s ním celé dny, znají ho z různých hledisek - šikovnost, komunikace s ostatními dětmi, sebeobsluha apod. a pro odklad je PPP - ti zas mají vzdělání, testy a zároveň nezávislý pohled, který mnohdy rodičům chybí. Rodiče možná znají své dítě, ale neznají ty ostatní – nevědí, jaký je standard, chybí srovnávací hledisko. Učitelka na školáčku tráví s dětmi 1 x týdně 45 minut a ve třídě jich sedí třeba 20. Že se někdo hlásí přece naprosto nic neznamená.
Osobně jsem se snažila před nástupem obou dětí získat maximum informací z nezávislých zdrojů. Kluk měl opožděnou grafomoto, logopedii, zkříženou lateralitu. Zajímal mě názor školky, názor PPP a v létě přivezl komplexní hodnocení z logotábora. Nastoupil do školy jako čerstvě šestiletý a vede si výborně. Dcera je srpnová, má opožděnou jemnou motoriku, levačka zkřížená lateralita, špatná pravolevá orientace, výslovnost. Ve školce si myslí, že znalosti má dobré, ale je pomalá, čili tak 50 na 50. Podle klinické psycholožky je inteligence v nejvyšším pásmu, mírně zpomalený vývoj CNS, slabší motivace, do školy by poslala, ale nějaký ten problém v psaní by mohl prý nastat. V PPP netestovali IQ, ale znalosti nad průměrem, nicméně opět grafomoto - kvůli opožděné motorice a špatné pravolevé orientaci neumí napodobit psané tvary, v psaní bude problém. Až potom jsem se rozhodla, že dávám odklad.
Ještě k té dětskosti. Syn má ve škole takového chlapce, který se nemohl odpoutat od mámy, celé první pololetí proplakal. Již je to lepší, ale stačí že nepochopí zadání a začne plakat. Děti si objednávají knihy - někteří o pravěku, jiní Poseroutku, Doktor Proktor, něco o tom, jak sbalit holku… Tento chlapec si objednává Šmouly. Má jen jednu kamarádku, jinak si s nikým nerozumí. Odklad by v jeho případě určitě ledacos vyřešil.
Předchozí