Jančo, tohle ale platí pro spádové děti. U nespádových, pokud není kapacita, tak smůla, na odkladu nezáleží.
A sice platí, co žák, to peníze, ale jen při určitých počtech žáků. U nás už se několikátý rok rozhoduje, kolik prvních tříd bude. Při počtu kolem 56 dětí se to láme. Ono totiž když se otevřou 3 první třídy, tak se pak třeba musí spojovat druhé nebo třetí třídy, určitě se pak spojuje v šestkách, prostě proto, že ve škole víc místností není.
Když se otveou dvě první třídy, jsou v nich ty počty dost hraniční (ke třiceti), takže i jedno, dvě děti můžou znamenat tu změnu ze dvou na tři, což může znamenat najmout nového pedagoga (v případě dostatečného počtu místností se ty starší děti nespojují a tedy nepřebývá učitel) a dotace na dva žáky navíc náklady na jednoho učitele určitě nepokryje....
A podobné komplikace může způsobit ten počet 24 ve chvíli, kdy se ve třídě vyučuje cizí jazyk....přijde jeden nový žák a musí se celá třída dělt na výuku jazyka na skupiny, takže se opět zvyšují náklady na pedagogy, kterých je najednou potřeba víc...
Ne vždy je tedy žák navíc ekonomicky přínosný
.