Přidat odpověď
u nich ve třídě bych řekla, že zlobí spíš nudou - ty odložený děti v podstatě uměly číst a psát v těch skoro 8 letech. Druhá věc je - což jsem si tehdy neuvědomila, ale pak jsme se o tom bavily s jinýma maminkama starších dětí -, že v době, kdy odložeňáčci budou nastupovat pubertu, bude ten rozdíl najednou propastný (podle zkušeností maminek to tak opravdu je - je rozdíl, jestli je dítěti 12 nebo 14 let a mezi nima ty 1,5-2 roky rozdíly jsou) a ty mladší děti, pokud nejsou sociálně hodně zdatný, to odnášejí od těch starších.
Jinak syn byl adept na odklad - grafomotorická nezralost, nezralé vnímání, celou první třídu psal b a d a z zrcadlově. Ale na druhou stranu byl podle testů nadprůměrně chytrý. Doporučení z PPP znělo: rozhodněte se sami, je to 50:50. Proti je nezralost grafomotorická, pro je jeho inteligence. Proti byla ještě jeho dětskost a sociální bambulovatost.
myslím, že v jeho případě nebylo správné žádné řešení - ani odklad, ani dát ho do školy. Ideální by asi bylo první 2 roky domácí výuka nebo v malém kolektivu max. 5 dětí... čili v našich podmínkách neřešitelné.
Předchozí