vidím to jako Ty, withep...
...ještě k tomu uklízení pro Veroniku - ono se to dá podat také jako hra - a je fakt, že dokud dítě neví, že uklízení = otravná činnost, tak to tak nechápe...já jsem takový lenoch a nedůsledný člověk, takže třeba dceru jsem po vykoupání zvedla z vany, zabalila do osušky, odnesla na postel, oblékla pyžamko...hračky, pokud jsem byla unavená nebo vytuhla s ní při uspávání, zůstaly na dně vypuštěné vany do druhého dne, ony mezitím oschly, jednou za čas jsem je teda umyla a skoukla, jestli nejsou poškozené apod. (máme ještě sprchový kout, takže ve vaně nám nepřekážely)...pak přijela moje maminka, dvakrát šla koupat a já koukám, dcerka jako rituál na konec koupání bere jednu věc po druhé a pod dohledem mojí maminky si o nich vyprávějí a ona je rovná (= uklízí) na ten rantl nad vanou...tak od té doby to spolu děláme i my a mně je trochu stydno, že mě taková drobnost nenapadla, dceru to baví, ví, že to znamená konec koupele a zároveň se tak přirozeně naučí, že po sobě ve vaně nenechá nic rozházeného...ona je teda ročník 2011, tak nevím, u tříleťáčka to bude chtít asi větší rafinovanost
...
a k těm učitelkám ve školce - ne, že bych chtěla podceňovat jejich pozorovací schopnosti...ale abyste tu "diagnózu" tak nějak nepřiživovaly nevzájem...ony cítí, že ty cítíš, že na tom asi něco bude, Ty si nejsi jistá, takže můžeš mít tendenci souhlasit s tím, co ony odpozorovaly...abyste se nezacyklily bez návštěvy nějakého odborníka nebo třeba jen bez nastolení větší důslednosti u vás doma, což by třeba mohlo stačit