Diskuse je velmi dramatická
- zejména díky zakladatelce.
Souhlasím s tím, že dítě s vyšším IQ ( více nadané) vyžaduje speciální přístup. Z PPP bys měla mít nějaký výstup s doporučením činností a výchovného přístupu. To se vezme a aplikuje se na TVP (třídní vzdělávací program). Takže pokud mám např. naplánovaný projekt ptáci, vím jaké mám cíle, očekávané kompetence a jaké chci mít činnosti. A pro to dítě se speciálními vzdělávacími potřebami tam zařadím činnosti, které jsou na její úrovni (práce s encyklopediemi, pozorování, pokus,) - často individuálně, či pro skupinku, kterou to zajímá...
Zároveň, pokud dítě třeba má problémy v nějaké jiné oblasti (často grafomotorika, sociální oblast, řeč...) zařadím činnosti, které toto kompenzují.
Prostě dobře zpracovaný IVP a následná práce s dítětem mohou velice dobře prospět.
Situace není ideální a tak máš 3 možnosti. Buď se smířit se zařazením do třídy a chtít alespoň IVP. Nemyslím, že pobyt s malými dětmi dítěti extra uškodí, v rodinách také nemáš stejně staré děti... Je to prostě život a i takto se dítě učí (zejména sociálně). A nebo bojovat o přeřazení- buď si domluvit výměnu za jiné dítě s nějakým rodičem (třeba plánuje odklad a chtěl by mít dítě v nižší třídě), nebo si můžeš stěžovat u zřizovatele. Otázkou je, čeho dosáhneš a jaký bude poté přístup učitelek k tvé dceři. Třetí varianta je odejít a hledat něco jiného.