Přidat odpověď
přímo takhle s poruchami nevím jistě, ale vloni v první třídě dceřina učitelka na začátku řekla, že si budou s písmenky hodně hrát, s každým zvlášť, budou je modelovat, vystřihovat, vyskládávat si je z víček od PET lahví a prostě se jim zvýšeně výtvarně věnovat a "osahat", určitě první tři měsíce, měli tudíž asi 2 písmenka týdně. Prý právě proto, že se na začátku školní docházky teprve začínají projevovat ty možné poruchy učení, tak aby na ně nešla zhurta a temo nebylo moc hr. Učili se teda tou genetickou metodou (p-e-s = pes), což ale taky asi není nic pro vás, pokud ty písmenka "neslyší", to se mi spíš líbí ta výše popsaná metoda (pppeeesss). Rozhodně ale doporučuju podpořit ten vizuální a zvukový vjem ještě tím hmatovým, písmekna ze dřeva, z polystyrenu, z kartonu (ale ne na kartičce, prostě vystříhaný ten konkrétní tvar písmena), raději v trošku větším formátu (ne třeba ty malé klasické pidikartičky co se zasunují do desek).Dá to trochu práci, ale mohl by to pobrat lépe.
Předchozí