Přidat odpověď
Ano, řešila jsem to se starším dítětem. Četl sám s prozuměním od 4 let, je velmi šikovný na matematiku. Uměl psát, ale neuměl psací písmo. My jsme ale nechtěli, aby přeskočil první třídu, už tak je narozený uprotřed léta a šel do školy jako opravdu čerstvý šestileťák. Dopadlo to nakonec tak, že na čtení si v první třídě nosl vlastní knížky, a protože jsme měli z PPP doporučení na IVP a škola nám opravdu připravila výborný plán pro syna, už v první třídě dělal v matematice učivo pro třeťáky. Naše škola jede v nějakém projektu, mají na to peníze a díky tomu mám syn již druhý školní rok jednu paní učitelku na matematiku jen pro sebe a to celkem 3 hodiny týdně. Je tam opravdu hodně napřed a ted ve druhé má učivo z páté třídy. Nabídli nám přesočit druhou třídu, ale nakonec jsme se dohodli, že syn zůstane. Má ve třídě kamarády a to mi přišlo velmi důležité. Navíc i tak je tam nejmladší. A psycholožka nám sice přeskok schválila, ale zároveň s námi soihlasila v tom, že problémy mohou nastat v tom sociálnu za pár let. Ve vyšším ročníku se dá očekávat, že děti budou dřív dospívat a mohl by pak být outsiderem.
Do prvouky nosí různé encyklopedie, momentálně se hodně zajímá o vesmir, paní učitelka mu připravuje různé věci, které si plní sám. Často ho využívá, aby dětem něco vysvětlil, přiblížil. Je to takové nenásilné a funguje to výborně. Máme ale obrovské štěstí jak na školu tak hlavně na paní učitelku. Dokonce mu posílá různé logické úkoly mailem.
Syn navíc mluví výborně anglicky, chodil do anglické školky a pořád má soukromé lekce a i paní z angličtiny ho nenutí se učit barvy a zvířátka, ale nechá ho používat učebnici o mnoho úrovní vyšší, dokonce si sluchátkama zadává poslechová cvičení.
Předchozí