Přidat odpověď
Já bych to neřešila, pokud není viditelný talent v nějakém směru. Před nástupem do 1. třídy umí spousta děttí číst a sčítat-odčítat atd., to mají všichni první třídu vynechávat? V každým školním roce budou děti "chytřejší" a "hloupější" (zralejší a méně zralé, rychlejší a pomalejší, nebo jak to chcete nazvat).
Já byla takyy chytré dítě, mám o rok starší ségru, se kterou jsem v podstatě první třídu absolvovala z jejích učebnic, když se doma učila, takže v září jsem uměla komplet celou první třídu. A co? Určitě se nepovažuju za génia a určitě si nemyslím, že mi nějak uškodilo chodit s ostatními. Po 5. třídě jsem holt šla na osmiletý gympl a pak na vysokou a bylo. Do 1. třídy chodilo hodně dětí, které jsem neznala, z jiných školek, kamarády jsem si našla i ve třídě, mimo škollu jsme kamarádili s dětmi z okolí bez ohledu na zařazení do třídy.
I muž je chytrý, takže doufáme, že dítě geny podědilo po nás, ale určitě, pokud by vysloveně nebyl zjevný génius, bych neřešila, že by měl třídy přeskakovat. Jasné, pokud by v 5 letech zvládal učivo 4. třídy třeba, stálo by to za zvážení, ale jinak k tomu nevidím důvod.
Jo, P.S. matka říká, že jsem teda v 1. třídě zlobila, že si pí uč (souška) stěžovala, ale že prostě nedokázala pochopit, že jsem chytrá a že to všechno umím a že mi má dát práci navíc. Já si to nepamatuju.
Předchozí