| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Já mám aktuálně tři prvňáky.
Jeden při nástupu počítal do deseti, jeden do dvaceti, jeden do sta.
Teď v pololetí ve stejnym pořadí napočítají do sta, do tisíce, do deseti tisíc.

Loni jsem měla prvňáka, kterej nastoupil s tim, že napočítá do tisíce a teď - ve dvojce - počítá "jen" do deseti tisíc. Pomalu ho dohání prvňák, kterej letos nastoupil s tim, že počítá do sta...

Můj syn u zápisu počítal do devíti, v první třídě do deseti tisíc, ve druhý do milionu. Teď je ve čtyřce a brzy dokončí učivo pětky. A to jen proto, že je živel a u ničeho nevydrží - kdyby byl soustředěnej, je úplně jinde. Třeba písemný dělení pod sebou pochopil asi za minutu a půl i s výjimkama. Ale kdybych do něj cpala jednu věc za druhou, tak s tim sekne, takže ho nechávám, on si hraje matematický hry s ostatníma dětma a občas, když se začne nudit, tak přijde, že chce ukázat něco novýho...

Chci tim říct, že to, do kolika někdo počítá v pěti, nemusí automaticky vypovídat o tom, jak na tom bude za dva roky.


Ale k zakladatelce: pokud je dítě všestranně nadané, je pro něj přeskočení třídy rozhodně smysluplnější, než u dětí úzce orientovaných. Varianta nástupu do první a přeskočení dvojky se mi teda moc nelíbí - kvůli zpřetrhání už navázaných vazeb. Kdybyys s takovým dítětem přišla k nám, asi bych Ti spíš navrhla, aby dcera šla rovnou do dvojky, ale s tím, že v době, kdy bude předškolačka a její budoucí spolužáci prvňáci, bych vám nabídla jednou týdně docházku do školy - my si to můžem dovolit, jsme montessorka, takže by nebyl problém s návazností. (Loni s námi akhle chodil jeden předškolák na tělák a výtvarku jen tak a jedna předškolačka s námi chodila denně celej červen, protože už se hodně těšila do školy a školka ji nebavila.) Kdybychom byli klasická škola, dávala bych vám nějakou práci domů - nějakej výtah z úkolů, který ve škole děláme (třeba každej tejden jeden úkol z matiky, jeden z češtiny, jeden z AJ a jeden z prvouky), aby se pak líp chytla, až nastoupí (nemyslim jen vědomostně, myslim i v pochopení systému - např. dělení na předměty, k čemu jsou písanky apod., protože to jsou věci, který už pro ostatní ve dvojce budou samozřejmostí), plus bych vám nabídla účast na školních výletech.

Zkus se na tyhle možnosti poptat u vás...

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 3-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.