Přidat odpověď
Já mám aktuálně tři prvňáky.
Jeden při nástupu počítal do deseti, jeden do dvaceti, jeden do sta.
Teď v pololetí ve stejnym pořadí napočítají do sta, do tisíce, do deseti tisíc.
Loni jsem měla prvňáka, kterej nastoupil s tim, že napočítá do tisíce a teď - ve dvojce - počítá "jen" do deseti tisíc. Pomalu ho dohání prvňák, kterej letos nastoupil s tim, že počítá do sta...
Můj syn u zápisu počítal do devíti, v první třídě do deseti tisíc, ve druhý do milionu. Teď je ve čtyřce a brzy dokončí učivo pětky. A to jen proto, že je živel a u ničeho nevydrží - kdyby byl soustředěnej, je úplně jinde. Třeba písemný dělení pod sebou pochopil asi za minutu a půl i s výjimkama. Ale kdybych do něj cpala jednu věc za druhou, tak s tim sekne, takže ho nechávám, on si hraje matematický hry s ostatníma dětma a občas, když se začne nudit, tak přijde, že chce ukázat něco novýho...
Chci tim říct, že to, do kolika někdo počítá v pěti, nemusí automaticky vypovídat o tom, jak na tom bude za dva roky.
Ale k zakladatelce: pokud je dítě všestranně nadané, je pro něj přeskočení třídy rozhodně smysluplnější, než u dětí úzce orientovaných. Varianta nástupu do první a přeskočení dvojky se mi teda moc nelíbí - kvůli zpřetrhání už navázaných vazeb. Kdybyys s takovým dítětem přišla k nám, asi bych Ti spíš navrhla, aby dcera šla rovnou do dvojky, ale s tím, že v době, kdy bude předškolačka a její budoucí spolužáci prvňáci, bych vám nabídla jednou týdně docházku do školy - my si to můžem dovolit, jsme montessorka, takže by nebyl problém s návazností. (Loni s námi akhle chodil jeden předškolák na tělák a výtvarku jen tak a jedna předškolačka s námi chodila denně celej červen, protože už se hodně těšila do školy a školka ji nebavila.) Kdybychom byli klasická škola, dávala bych vám nějakou práci domů - nějakej výtah z úkolů, který ve škole děláme (třeba každej tejden jeden úkol z matiky, jeden z češtiny, jeden z AJ a jeden z prvouky), aby se pak líp chytla, až nastoupí (nemyslim jen vědomostně, myslim i v pochopení systému - např. dělení na předměty, k čemu jsou písanky apod., protože to jsou věci, který už pro ostatní ve dvojce budou samozřejmostí), plus bych vám nabídla účast na školních výletech.
Zkus se na tyhle možnosti poptat u vás...
Předchozí