| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Já mám aktuálně tři prvňáky.
Jeden při nástupu počítal do deseti, jeden do dvaceti, jeden do sta.
Teď v pololetí ve stejnym pořadí napočítají do sta, do tisíce, do deseti tisíc.

Loni jsem měla prvňáka, kterej nastoupil s tim, že napočítá do tisíce a teď - ve dvojce - počítá "jen" do deseti tisíc. Pomalu ho dohání prvňák, kterej letos nastoupil s tim, že počítá do sta...

Můj syn u zápisu počítal do devíti, v první třídě do deseti tisíc, ve druhý do milionu. Teď je ve čtyřce a brzy dokončí učivo pětky. A to jen proto, že je živel a u ničeho nevydrží - kdyby byl soustředěnej, je úplně jinde. Třeba písemný dělení pod sebou pochopil asi za minutu a půl i s výjimkama. Ale kdybych do něj cpala jednu věc za druhou, tak s tim sekne, takže ho nechávám, on si hraje matematický hry s ostatníma dětma a občas, když se začne nudit, tak přijde, že chce ukázat něco novýho...

Chci tim říct, že to, do kolika někdo počítá v pěti, nemusí automaticky vypovídat o tom, jak na tom bude za dva roky.


Ale k zakladatelce: pokud je dítě všestranně nadané, je pro něj přeskočení třídy rozhodně smysluplnější, než u dětí úzce orientovaných. Varianta nástupu do první a přeskočení dvojky se mi teda moc nelíbí - kvůli zpřetrhání už navázaných vazeb. Kdybyys s takovým dítětem přišla k nám, asi bych Ti spíš navrhla, aby dcera šla rovnou do dvojky, ale s tím, že v době, kdy bude předškolačka a její budoucí spolužáci prvňáci, bych vám nabídla jednou týdně docházku do školy - my si to můžem dovolit, jsme montessorka, takže by nebyl problém s návazností. (Loni s námi akhle chodil jeden předškolák na tělák a výtvarku jen tak a jedna předškolačka s námi chodila denně celej červen, protože už se hodně těšila do školy a školka ji nebavila.) Kdybychom byli klasická škola, dávala bych vám nějakou práci domů - nějakej výtah z úkolů, který ve škole děláme (třeba každej tejden jeden úkol z matiky, jeden z češtiny, jeden z AJ a jeden z prvouky), aby se pak líp chytla, až nastoupí (nemyslim jen vědomostně, myslim i v pochopení systému - např. dělení na předměty, k čemu jsou písanky apod., protože to jsou věci, který už pro ostatní ve dvojce budou samozřejmostí), plus bych vám nabídla účast na školních výletech.

Zkus se na tyhle možnosti poptat u vás...

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.