Přidat odpověď
Tak my jsme vyzkoušeli právě tu druhou možnost, v podstatě u obou dětí. Oba narození o prázdninách. Jeden šel do školy ještě o rok dřív. U obou nedoporučovali nástup do školy kvůli sociální nezralosti. Neposlechla jsem. Starší, který šel do školy o rok dřív, měl později diagnostikovaný AS, nicméně sociální stránku zvládnul díky úžasné učitelce během prvních dvou let. Znalostně byl po celý první stupeň napřed a ve škole se nudil.
U mladšího ještě teď ve dvanácti letech napsali ve zprávě z PPP "pracovně a volně nevyzrálý" - no nevím úplně, co si pod tím mám představit, já ho v určitých oblastech vnímám spíš jako vyzrálého až moc, leda snad jestli je nevyzrálostí to, že nepřijímá autority a je příliš kritický vůči ostatním lidem. Chodí na gympl, je chytrý, na prvním stupni měl problémy především v tom, že když se nudil, tak zlobil, což se projevovalo ještě i na začátku gymplu.
Takže za mě - udělali jsme dobře, že jsme odklad nedali. V současném školském systému se často musí udělat nějaký kompromis a nejlíp svoje dítě znají rodiče.
V poslední době mi nejlepším řešením na prvním stupni připadá domácí vzdělávání, protože školy neumí reagovat na individualitu dítěte a vnímám ve školní výuce víc negativ než pozitiv.
Předchozí