dyslekticke okenko je jednoducha a pro nektere deti vyborna pomucka, která pomaha s plynulosti cteni, tzn. dite se nevraci očima na začátek slova, protože ten uz je schovany, takze cte jen to, co v okenku vidi.
nekterym detem ale bohužel nevyhovuje, vadi jim, a u tech se radi podporovat plynulost cteni tzv. oblouckovanim - vezmete si tuzku a tou tužkou si delate pod kazdou slabikou, kterou dite precte obloucek. ona je sice takhle soucinnost psani se ctenim pro nektere deti narocna, musí se to vyzkoušet.
taky si myslim, ze dysfatik ma nárok na pomalejsi tempo osvojovani cteni, coz neznamena necist, ale cist kratsi celky, casteji. nejprve z textu vybrat delší slova, natrénovat zvlast, pak cist souvisle.
na uzavrene slabiky je dobra emmerlingova - když detem nejde cteni 2 - uvadim pro pripad, ze bys neznala, ale asi znas.