Přidat odpověď
Zkus do fixace zahrnout co nejvíc smyslů.
Např. při počítání používat kroky, udělat na zemi metr s čísly do 20 a jít, tak to mají učebnice od Hejného od Frause. Plus a mínus znázornit jinak, viděla jsem + jako balíček (asociace-něco dostaneš),- jako zloděje s páskou přes oči. Počítání kostek se zavázanýma očima. Číslice, pokud má ještě problém, dělat z drátků, provázků, namalovat na kartičku a rozstříhat a udělat skládačku, namalovat velkou dutou číslici a polepit ji stejnými z letáků. Totéž u písmen, tam navíc hledat obrázky, které písmenem začínají a současně jde do nich to písmeno smysluplně dotvořit či domalovat, nebo jsou aspoň písmenu hodně podobné (např. malé psací s jako půlka listu, velké psací jde domalovat do jednoduché sovy). Můžou se domalovat, nalepit obrázek, vyšít...
U básniček vymyslet co nejvíc ukazování, u adresy nějaký pohyb dělaný nejlíp nedominantními končetinami (mačkání míčku levou rukou, podupávání do rytmu levou nohou....
Delší čísla se dobře učí pomocí slov, která přiřadíš k číslům (1- Sněhurka, 2 - Křemílek a Vochomůrka, 7 - trpaslíci...) a pak z toho udělat větu zahrnující tato slova. Dodělala bzch to i jako obrázky k tomu, co jsem psala výš.
Předchozí