my jsme se po předchozích návštěvách PPP (otřesný zážitek, který už nikdy nechci opakovat, co se nadaných dětí týká, neumí s nimi pracovat) rozhodli pro speciální třídu pro nadané děti. Hodně dlouho jsme váhali, dcera je prostě tak trošku mimozemšťan (myšleno v dobrém
). Teď začala druhou třídu a vím, že jsme se rozhodli správně. Právě proto, že každé dítě je lepší v něčem jiném, mají dělené hlavní předměty na pomalejší a rychlejší (věděla jsem, že bude v rychlejší češtině, rychlejší matika mě překvapila, je tam jediná holka). Co se hlavně líbí mi, není to o drilu, je to o logickém uvažování (ano, přiznávám, že asi dvakrát jsme měli s manželem problém vyřešit úkol z matiky
) Škola spolupracuje s Mensou, prý je mezi pěti nejlepšími v republice (ale to pro mě není podstatné). Co hlavně, Míša zapadla do kolektivu, špatně si vytváří sociální vazby a v klasické třídě by se svojí jinakostí asi byla pro smích. Takhle je spokojená, při konzultacích slyším jenom chválu (jako jeden z mála rodičů, protože tyhle děti jsou hodně svérázné, naše malá je taková klidná a hodná a poslušná, občas ji trošku drtí hluk). Takže moje rada, dejte na svoji intuici, v žádné poradně dítě neznají (první věta, kterou mi tam paní řekla byla, tak geniální tedy není! zmohla jsem se jenom na prosím? v ničem není dobrá, aha, slyšela jste ji číst? počítat? ne, na to tady není čas ... já nevím, co tam s ní ty dvě hodiny dělala
, jo vlastně test školní zralosti
potvrdila mi, že může nastoupit do školy), já si školu pro nadané děti chválím, na reakce okolí jsem radši zapomněla, ale bylo to hodně nepříjemné, jako by to, že naše dítě je trošku nestandartní, degradovalo ostatní děti na jinou úroveň, vůbec netuší, že to není vůbec žádná výhra, aspoň já jsem se natrápila fakt hodně. Přeju, ať se rozhodnete správně