Přidat odpověď
Mám zkušenost,že dítě ve čtvrté tříde prostě nečetlo. Učili se číst globálně a pak to někomu doklaplo, někomu ne, pak se to nějak zlomilo. Dítě, které nemá chuť číst prostě nenutí. Ale to byl přístup jedné p. učitelky skoro před těm dvaceti lety, další děti jsou mladší a ti uměli číst/četli tak po té druhé třídě. To dítě, které ve čtvrté třídě nečetlo - dnes studuje VOŠ. Ale moje zkušenost/nepodložená výzkumy - děti z waldorfu, potažmo lycea, jsou úspěšné na humanitních VŠ. Nechci paušalizovat, ale nepamatuju, že by někdo ze spolužáků našich děti šel na medicímu, farmacii apod., nějaká technika tam byla (ČVUT), ale to nemusí vypovídat o úspěšnosti, třeba spíš o úžeji zaměřené skupině, která na to w.lyceum jde.
Předchozí