| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

S HD zkušenost mám. Nejprve jsem se úplnou náhodou dostala k šamanskému bubnování, které rovněž způsobuje stav rozšířeného stavu vědomí.
O HD jsem se začala zajímat nějakou dobu poté. Nemohla jsem otěhotnět, i když u mě ani u partnera nebyly zjištěny žádné objektivní zdravotní důvody.
Úroveň kurzu HD může být velmi různá. Našla jsem si kurz vedený lékařem, který absolvoval vyškolení přímo u Grófa a měl v tu dobu již mnohaletou praxi.
Prvně jsem dýchala asi před 12 lety. Před kurzem proběhlo zhodnocení mého zdravotního stavu (kontraindikací může být např. srdeční onemocnění nebo některé psychiatrické diagnózy, apod.. V takovém případě lékař účast nedoporučí). Roli hraje i posouzení důvodu, vhodnosti použití této techniky pro toho kterého klienta, atd..
Samotný kurz by se měl skládat z úvodní části (vysvětlení, co a proč se bude dít, vysvětlení zásad bezpečnosti a jejich zajištění, atd.), hlavní (samotné dýchání) a závěrečné (rozhovor, zhodnocení stavu - pocitů, zpracování zážitků po dýchání, případně dlouhodobější spolupráce s terapeutem i v podobě individuálních konzultací).
Úplně první dýchání bylo pro mne bezesporu zážitkem velmi příjemným a pozitivním. Nemohu říci, že bych se střemhlav dostala do svých minulých životů, ale prožila jsem něco, co mi o mně něco napovědělo, pomohlo mi se podívat na určité věci z jiného úhlu a objevila jsem v sobě něco, o čem jsem dosud nevěděla. Nekonalo se ani zvracení a ni negativní zážitky a pocity (tím ale nechci říci, že to nastat nemůže).
Stav změněného (raději používám výraz "rozšířeného vědomí") může trvat i několik týdnů po HD a může být velmi přínosný.