Přidat odpověď
Hroudo ,
- konzultovala bych ještě s jiným psychologem.
- v Apple pravděpodobně půjdou směr autismus, dr.Krejčířová pokud mám info tak momentálně nové pacienty nebere a s její kolegyní je trochu složitější komunikace ( opakovaně si rodiče stěžovali na dlouhé termíny při zasílání zpráv)
- byli mi doporučeni (ale nemám osobní zkušenost)Mudr. Michal Goetz (psychiatrie Motol),PhDr.Hynek Jůn (psycholog Appla) a Phdr.Jiří Los (psychologie Bulovka) ... řeším chování syna s receptivní Vd ve škole, potřebují další "papír" neboť synovo chování,dle jejich názoru neodpovídá dgn. Vd ,ačkoliv již v dřívějších zprávách je naopak upozorňováno na fakt,že tyto projevy jsou úzce s dgn. Vd spojeny.
Padlo tu mnoho názorů ohledně potřebnosti "papíru" k dalšímu životu. Je to dle mého názoru ve dvou rovinách. Někteří rodiče dgn. potřebují,aby se tzv. vyrovnali s jinakostí svého dítěte, hodili za hlavu reakce okolí a dokázali se soustředit na dítě samé. Dgn. také mnohdy pomáhá v pochopení potřeb dítěte, nalezení způsobů jak mu pomoci a jak s ním pracovat - což samozřejmě platí především pro těžké dgn. typu atyp. autismus, vývojová dysfázie, mutismus apod.
Druhá rovina je školství nebo jiná zařízení,kam dítě dochází - obecně systém,kterým musí dítě projít. Tam dgn. pomáhá přizpůsobit požadavky kladené na dítě a vytvořit mu uspokojivé prostředí k dalšímu rozvoji. Zde ovšem velmi záleží na míře pochopení a ochotě personálu zařízení kam dítě dochází, což bývá často velký problém. Někdy se stane,že ochota dítěti pomoci je velká,ale nedochází k pochopení dgn. Jindy naopak není dgn. použita v nejlepším zájmu dítěte, ale spíš je díky ní dítě vyčleněno z kolektivu, protože tam chybí právě ochota dítě smysluplně integrovat.
AS je z toho co mám načteno velmi specifická dgn. ,podotýkám že jsem se tímto problémem nezabývala do hloubky, protože mám doma dítě s těžkou receptivní dysfázií,takže se věnuji především problematice Vd. Ale toto téma prostě nelze minout,když vás různí odborníci zasypávají různými dgn. než se dopracujete k tomu jednomu,který určí tu správnou. Děti bývají inteligentní, s učivem ve škole nemívají problémy, takže jejich problém není na první pohled patrný. Odvíjí se v rovině (sociální, psychika) ,kterou mnozí snadno shrnou ze stolu se slovy musí se přizpůsobit, zlobí ,vymýšlí si a zbytečně pak na dítě vytvářejí tlak, který nemusí unést.
Nelze než konstatovat, že existuje mnoho odstínů ve všech dgn. a stejně tak existuje mnoho odstínů v přístupu lidí se kterými se člověk s dgn. setká.
Předchozí