Anett...ale pak je na rodici, aby diteti vybral to co mu vyhovuje...ja si myslim ze vyber je a ja osobne na nasi statni skolku nedam dopustit. A to me starsi dite chodilo do nemecke skolky a skoly /az do druhe tridy, stejne jako mala ted v cechach/.
Tudiz porovnavam SVE dve deti v ceskem a nemeckem zarizeni.
Ja si osobne myslim, ze kdyz chce dite ve 4 cist a psat, at si to dela, nase se s tim take seznamila, ale radsi se venovala jine cinnosti a ja byla rada, ze to co dela ve skolce ji vyhovuje /rada tvori a maluje a ve skolce si i rada hrala/.
A taky si nemyslim, ze by byla nejak pozadu a nepremyslim ani o tom, co se mohla jeste v jejich 4 letech bez problemu naucit. Kazde dite je jine. Ja mam sve dite zamerene jinak a taky mi nevadi, ze ve skolce nemeli technicky krouzek /vzdyt muzu nejaky sehnat sama/. Mezi 4-5 rokem si me dite samo naslo ve skrini technicke soucastky, kabely, zastrcky a propojilo svou videokameru s televizi, nainstalovalo videokameru tak, ze videlo nas /byli jsme kazdy v jine mistnosti a tak umisteni nebylo lehke/ a spokojene pozorovalo co delame. Nikdy jsem doma nic podobneho nedelali. Tento technicky zajem vykazuje od te doby casteji
....
Takze kdyz dite projevi zajem, zaridim nejaky krouzek. Stejne tak bych postupovala, pokud by me dite projevilo abnormalni zajem v tomto veku o matematiku ci cteni. Bud bych se poohlidla po jine skolce, nebo se ji snazila rozvijet mimo skolku.
Proste je to jen na detech a nas rodicich, na nasi volbe. Stezovat si na to ze se mi nelibi ma skolka, netreba