Ivo, co ti napíšu, je fakt blbé - je to "systém". Krom toho běžného - jak si rodiče stěžují na školu a škola na rodiče, jak jsou rodiče zaměstnaní, nemají čas a myslí si, že učení je práce školy, jak ještě přehlížejí, znevažují, bagatelizují a popírají tyto poruchy (a jiné) - tak k tomu hraje velkou roli to papírování. Je to náročné na čas, nervy a vlastní sebeúctu, takže se domnívám, že jakmile rodiče dosáhnout toho lejstra, je to pro ně uzavřené - tady máte, plňte, respektujte..
Dobře víš, že do toho ještě nevidím, je to jen můj, hodně subjektivní, dojem ze zatím předškolního prostředí a přípavy na školu - která u nás probíhá už dva roky a kamkoliv se dostaneme, jsme tam vesměs sami.
Každopádně ta příprava, kterou navštěvujeme nyní, je vlastní aktivita té paní Mgr - tak jsem to pochopila, na poradně jen doporučili (každý se něčím živí ne?). Jmenuje se to přímo Edukativně stimulační skupiny, říkáme tomu zjednodušeně školička, má to být jako předškolní příprava. Peněz to stálo dost.
Nezúčastněným osobám bylo dost těžké vysvětlit, o co vlastně se jedná, o tom, že to opravdu není zbytečné, když bude mít prcek "ty papíry", a hlavně o těch penězích, že jsem je do toho dala a ještě přístup - za ty prachy tam přece nemusíš být, to se mají postarat sami!
Takto hovoří rodiče normálních dětí, ale i těch s nějakým deficitem, v mém okolí, bohužel. Občas podléhám dojmu, že "všichni čtou rodinu", že se všichni pro své děti roztrhají, že mám kolem sebe lidi dostatečně inteligentní, sofistikované a angažované..
Tento omyl mě vždy dostane na kolena, překvapí, šokuje, zamrzí vůči těm dětem a bohužel vzbuzuje nedůvěru - v tento systém. Já bojuju jako pako, občas na pokraji psychických sil, o nějakou integraci a díky tomuto popisovnému se už nemůžu divit, že je to jen hezké slovo na papíře, webu, v ústech populistů.. atd.