Přidat odpověď
Klady a zápory odkladu, jedno dítě odkladové (a bylo to dobře, silně ADHD, již před nástupem do ZŠ problémy v koordinaci pohybů, grafomotorice, logopedii, soustředění, impulsivitě i sociálních vztazích - agresivita kvůli pozornosti ostatních, malá tolerance k prohře), druhému jsme odklad nedali (špatně jsme zvážili dopady velmi časté nemocnosti - v 1. tř. 50% a žel se trefili i do špatného učitele od 2. třídy - to jsme nemohli tušit).
Výhodou je každopádně větší zralost, která pomůže v překonání různých hendikepů, což se zase silně projeví třeba při přijímacích zkouškách na 8l gympl (řada ZŠ je výslovně bojkotuje posuvy v osnovách, kdy některá témata řadí až po zkouškách), ale po první probírce (odchod nejchytřejších na 8lG a specializované ZŠ) a po druhé (odchod na 6lG) už často zůstane ve třídě převaha dětí záměrně rozkládajících vyučování.
Nevýhodou, kterou jsme zjistili je např. fakt, že pokud odkladové dítě chce jít na rok do ciziny a nechce-li, nebo nemůže-li dělat srovnávací zkoušky, bude maturovat ve 21 a VŠ skončí při standardním průběhu po 26 roku věku, kdy už nebude mít status studenta (čili placení ZP, daně atd.).
Předchozí