Aidi,
protože některé děti žene dopředu právě to, že chtějí být lepší než někdo konkrétní nebo třeba "jen" nebýt nejhorší
. Mně takhle funguje nejstarší. Prostě si najde nějaké svoje kritérium, co se jí zdá jako důležité a v tom se pak porovnává s ostatními. Někdy jsou to naprosté banality (třeba délka vlasů), někdy třeba "chytrost", úspěšnost v tom kterém předmětu...tam to má holka tak, že dokud není nejhorší ve třídě, jsou jí jedno i horší známky třeba v zeměpisu nebo dějepisu, ale v matice má pořád potřebu dohánět a předhánět ty nejlepší matematiky...Takže to není o tom, že chce být pořád nejlepší ve všem, ale tam kde chce, tak je ochotná pro to i něco udělat.
Ta problematičtější (bez PAS) z dvojčat naopak chce být nejlepší úplně ve všem, ale v hodnocení sebe sama je naprosto neobjektivní, kašle na kritéria, prostě buď je nejhorší a je zoufalá nebo je tak viditelně nejlepší, že ze sebe tu nejhorší nemůže dělat, tak pak se vychloubá a svou pozici nejlepší si chce udržet za každou cenu.
Zbylé dvě tohle nějak neřeší.