Přidat odpověď
Nemám čas číst celou diskuzi, ale svůj názor na kapesné napíšu.
Kapesné by podle mne mělo naučit dítě hospodařit s penězi. Obnos neutratí jen za laskominy a pro svou potřebu, ale něco si dá bokem a učí se šetřit. Dále pak si z kapesného pravidelně platí nějakou nezbytnou položku.
Mluvím konkrétně o dítěti, které chodí do páté třídy.
Dala bych mu kapesné tak velké, aby mu po odečtení toho, co má pravidelně platit, zůstala částka 500,-Kč. Předpokládala bych, že téměř polovinu ušetří. Dítě by tedy mohlo ušetřit cca 2500,-Kč ročně.
V páté třídě už dítě našetří i na symbolické dárky svým bližním, ať už to budou narozeniny, Vánoce apod.
Páťák si může sám kupovat měsíční kupon na MHD, nebo obědy ve škole. Jistě, můžu to platit i sama, ale proč? Dítě by mělo vědět, že určitou položku zaplatit musí a to prioritně.
Čím dřív se tohle naučí, tím je větší pravděpodobnost, že mu v dospělosti neustřihnou elektřinu, či nebude vystěhován na ulici pro nezaplacený nájem.
Zatím jsem kapesné dávala od první třídy a každý rok se zvyšovalo o 100,-Kč.
U pubertálních dětí se mi to vyplatilo, protože si pak už za kapesné kupovaly i oblečení, které jsem já považovala za zbytné.
Předchozí