Přidat odpověď
Vokounku, na škole mi vadí ta umělost prostředí, kdy jedna autorita si může s třídou dělat "co chce", a ty děti nemají moc šancí, jak uniknout nebo čestně, na rovinu řešit. Na pracovišti se to také může stát, ale dospělý má alespoň tu možnost, že si najde práci, kde není pod blbým šéfem (ano, vím, že v dobách vysoké nezaměstnanosti to pro mnoho lidí není reálná možnost). Dítě musí poslouchat učitele, chce dělat radost rodičům, a být v kolektivu oblíbeno (obvykle, zjednodušuji). To je trojkombinace, kterou lze v některých případech obtížně naplnit, někdy to není možné vůbec. Pro řadu jedinců je nutnost prožívat tento tlak několik hodin denně po dobu mnoha let v nezralém věku opravdu traumatická záležitost a nadělá to víc škody, než socializačního užitku, protože později v životě už to člověk fakt nemusí zažívat, pokud opravdu nechce.
Jinak jak tu někdo psal, že škola ubíjí individualitu - to asi ne (exot zůstane exotem i ve škole, akorát si jasněji svoji exotičnost uvědomí a dostane ji sežrat), ale jako daleko horší až absurdní vidím skutečnost, že škola (alespoň tedy běžná česká) ubíjí přirozenou touhu po vzdělání, ačkoli je primárně ke vzdělávání určena.
Předchozí