Přidat odpověď
Pokud by šlo opravdu o nadané dítě a byla by ta možnost tak ano. Ale nějak si nedovedu představit, kdo by to jako rozhodnul, že to dítě nadané je. No PPP jistě ne. Hodně dětí v něčem vyniká v dnešní době a nemělo by se to plést s nadaným dítětem.
Mé dítě taky četlo ve 4 letech a s počítáním byl na urovni 4 třídy. Ale celkově se nedá říct, že by se jednalo o nadané dítě.
Někdy je lepší když má dítě chápající učitele IVP a má možnost v předmětec ve kterých vyniká, plnit těžší ukoly. Pokud by se jednalo o nadané dítě, tak by se to podle mě projevilo až na tom prvním stupni. Pak by to bylo na místě vybrat adekvátní školu, protože syndrom chytrého dítěte není žádná výhra.
Jenže spousta dětí s nějakým nadáním má problém v sociálnu. A tady si myslím, že je lepší být v běžném kolektivu. Co mu pomůže když umí dobře počítat a v ostatním by třeba tápal.
A taky někdy mají děti vysoké IQ, ale pokud se test neudělá správně a nerozliší se všechny složky, tak se nezjistí, jestli to dítě vůbec je schopno to iq využít. Může se nadělat více škody než užitku.
Takže takové děti bych dala do běžné školy s IVP aby se nenudily a rozhodovala bych se až třeba tak po zvládnutí 3 třídy.
Předchozí