Přidat odpověď
Raduno, já si myslím, že ten problém je ještě rozsáhlejší. Děti se ve škole učí místo zodpovědnosti a dotahování práce, obcházet co se dá. To je daný způsobem výuky, "donucovacími" prostředky jako je hodnocení a známkování, není dáván důraz na to, co se děti naučí, ale aby se látka probrala a jede se dál, je jedno, že má někdo čtyřku a vůbec tomu nerozumí, ještě je označenej za blbýho. A nakonec, se čtyřkami se dá prolezat taky, tak co? A jak taky můžou děti přebrat zodpovědnost za něco, co si dobrovolně nezvolily?
Tak co pak může vyrůst z takových dětí? Například nezodpovědní zaměstnanci, lidi, kteří místo aby tvořili něco smysluplného, podřizují se něčemu, v čem smysl nespatřují a podle toho, jak se naučili, si to přijdou do práce odsedět, jako před tím do školy.
Předchozí