Přidat odpověď
No,
podle mě záleží na věku, možnostech a schopnostech dítěte. A nemyslím, že řešit něco místo dítěte je obecně dobrý nápad, ale řešit věci, které v tu chvíli nezvládá, s ním, mi přijde přirozené.
Nikdo se nepodivuje, že se je jeden prvňáček schopen vypravit do školy sám a jiný ne a potřebuje ještě rok dva (tři, čtyři...) pomoc či kontrolu. Ale v kolektivu by si mělo dítě poradit vždy samo, ještě třeba v situaci, kdy je v nevýhodě?
Mimochodem, když má starší dcera nastoupila na osmiletý gympl, jejich třída se hodně těžce sžívala, kluci se rvali jak kohouti na smetišti (i doslova) a začali se vynořovat "otloukánci" a "divní"... a jejich třídní to rozhodně nenechala na nich. Mluvili o tom, absolvovali návštěvy z nějaké instituce a tak a situace si postupně sedla, takže z nich není ideální kolektiv, ale už funkční. Myslím, že kdyby to tenkrát nikdo neřešil "za ně", byl by to malér.
Předchozí