Přidat odpověď
Předem chci upozornit, že není mým cílem vychloubat se tu šikovným a chytrým dítětem, naopak. Spíš jsem trochu bezradná a ocením rady, jak s takovým dítětem správně "pracovat". Dceři je 5,5 roku, má před sebou poslední rok školky, ale už nějaký čas zvládá učivo cca první třídy. Čte, píše tiskace (to už asi od 4 let), čísla ji tedy až tak neberou, ale zvládá základní sčítání/odčítání, dobře jí to logicky myslí a celkově má slušný rozhled o okolním světě. Aktuálně se sama snaží o psací písmo, dneska proseděla půl dne u písanky a do zblbnutí zkoušela... Je to taková malá-dospělá, rozumná holka. Poslední dobou ji zajímají hlavně knížky o vesmíru, přírodě, a musím přiznat, že už mi občas dochází dech při odpovídání na všechny možné dotazy. Jak takové dítě dál rozvíjet? Je přirozeně inteligentní, má ohromnou touhu po učení, vědění, ale připadá mi, že na svůj věk až moc žene kupředu a nejsem si jistá, jestli je to úplně dobře. Mám ji trochu brzdit, ať ten malý mozek zbytečně nepřetěžuje tolika informacemi, nebo ji naopak pořádně "zaměstnat", když to tedy sama vyžaduje? Jak najít tu správou rovnováhu, aby to nebylo spíš ke škodě než k užitku?
Předchozí