Přidat odpověď
Delete,
chápu, že to je nezáviděníhodná situace pro všechny. Průšvih, který se s tím klukem potáhne, problémy pro tebe a nejspíš i brzda pro zbytek třídy.
Jak se vlastně třídí děti do prvních tříd? Striktně podle prvního písmene příjmení to není, jak jsem si všimla. Rozhazují se u vás odkladové děti do tříd rovnoměrně, nebo se snažíte mít jich v některé třídě víc (třeba u konkrétního učitele)? Zkoumají nějak ředitelé škol rozdíly mezi čerstvě šestiletými a sedmiletými prvňáčky (porovnáváním výsledků testů, celková klasifikace apod.)?
Zajímalo by mě, zda by byl znatelný rozdíl mezi třídami složenými z čerstvých šestileťáků na jedné straně a tříd složených z odkladových a podzimních dětí.
Zároveň vím, že chci asi pitomost, protože tam vstupuje spousta proměnných, které nejsou vždycky objektivně měřitelné (např. osobnost učitele v dané třídě, jeho pedagogické kvality, praxe), a navíc by takový výzkum musel být prováděn na nějakém větším výběrovém souboru, ne jen v rámci jedné školy.
Jinak samozřejmě doufám, že to naše trojstupňové síto (přípravka v MŠ, zápis do ZŠ a přípravka v ZŠ) bude prosívat dobře. Klidně se může stát, že já, která jsem otrávená z množících se odkladů, nakonec budu mít prvňáčka s odkladem.
Předchozí