Přidat odpověď
Tak nám třeba logopedka už v těch 3 letech řekla, že buď to bude jen opožděný vývoj řeči a brzy se rozpovídá sám a nebo to bude třeba ta dysfázie...o půl roku později už to bylo úplně jasné, za půl roku přidal jen 4 nová slova a všechny popisy dysfázie na něj seděly naprosto přesně...my jsme pak v těch 3,5 začali chodit pravidelně do Speciálně pedagogického centra, kde s ním pracovala logopedka a speciální pedagožka a když jsem viděla, co dalo práce naučit ho některé věci, které jiné děti pobíraly tak nějak přirozeně z okolí, zatímco my jsme to museli doslova "nadřít", tak si vůbec nejsem jistá, že by to zvládnul bez té pomoci odborníků...a nebo možná nějak jo, ale asi by na tom nebyl teď tak, jak je...a že i teď pořád chodíme na logopedii a pořád je co dolaďovat....nehledě na to, že se teď teprve ve škole ukáže, nakolik je ta dysfázie kompenzovaná, protože třeba právě k ní se velmi často přidávají poruchy učení - dysgrafie, dyslexie apod...a čím dřív se s dysfatiky začne pracovat, tím je riziko budoucích poruch učení menší...jinak syn zatím v první třídě zvládá docela dobře, na poruchy učení to zatím nevypadá, ale to se teprve uvidí, až začne být učení náročnější, až přijdou třeba slovní úlohy v matematice, nebo mluvnice v češtině, tam se to teprve ještě může projevit... a dobří odborníci na dítěti už v tomhle věku můžou "vykoukat" riziko nějaké poruchy a doporučit, jak s ním pracovat...
Předchozí